Krupnik

Zawsze robiłam stary, klasyczny krupnik.
Na kaszy jęczmiennej, z masą zieleniny i było pycha.
Coś mnie podkusiło i podłapałam pomysł znajomej, która gotuje krupnik ze śmietaną.
I tak powstała moja wersja zupy, nieco ( może nieco bardziej :) ) odbiegająca od tej, którą zawsze przyrządzam, ale muszę przyznać, że ma całkiem ciekawy smak :)





  • mięso drobiowe na wywar
  • 3 marchewki
  • pietruszka
  • kawałek selera
  • zielona część pora
  • 4 ziemniaki średniej wielkości
  • pół szkl. pęczaku
  • 3 łyżki kwaśnej śmietany
  • 3 suszone grzyby
  • natka pietruszki
  • koper
  • sól, pieprz, liść laurowy, ziele angielskie, pieprz ziarnisty
Z przygotowanego mięsa oraz warzyw gotujemy wywar. 
Ja użyłam porcji rosołowej z kurczaka. Mięso wraz z warzywami wkładamy do garnka. Zalewamy ok. 2 l zimnej wody. Dorzucamy ziele, liść laurowy oraz pieprz ziarnisty, po 2-3 szt. 


Suszone grzyby opłukujemy w wodzie.
 Z wywaru zbieramy utworzoną pianę i dorzucamy grzyby.
Gotujemy na wolnym ogniu, aż wywar nabierze smaku, a warzywa będą miękkie. 
Jeśli to nastąpi, wyjmujemy warzywa i kroimy je na drobno.

Na tym etapie często wyjmuję mięso i oddzielam je od kości, po czym ponownie wkładam  do rosołku. 

Z garnka pozbywamy się rozgotowanej zieleniny,a  dodajemy do pokrojone jarzyny, obrane i pokrojone w kostkę ziemniaki oraz pęczak, który warto przepłukać zimną wodą. Całość solimy.
Gotujemy do miękkości kaszy.

Na koniec gotowania, dodajemy zahartowaną śmietanę i doprawiamy do smaku sola i pieprzem.




Dobrze smakuje z dodatkiem świeżej natki pietruszki.


Smacznego! :)


Komentarze

Popularne posty