Brownie


Fasolowe Brownie bez cukru. 


Mimo braku cukru w przepisie, jest wystarczająco słodkie. Niektórzy twierdzą, ze nawet zbyt słodkie... ale to już kwestia gustu :)

Deser bez mąki, jajek, cukru. Nie da się? Daaa!

Sprawdźcie, warto! Ja sama ten pomysł znalazłam w internecie i byłam bardzo ciekawa "co z tego wyjdzie". Jest to nieco zmodyfikowana wersja mojej inspiracji, ale jak najbardziej trafiła w moje gusta! Mam nadzieje, że i w Wasze również!




  • czerwona fasola w puszcze
  • 3 banany- ważne, aby były dojrzałe
  • płatki migdałów- dużą garść; możecie dodać swoje ulubione orzechy
  • rodzynki- ok. 100 g
  • daktyle suszone- ok. 100 g
  • płatki owsiane- dwie kopiaste łyzki
  • kakao- dwie kopiaste łyżki
  • cynamon- łyżeczka
Fasolę wraz zalewą miksujemy. Dodajemy banany i  jeszcze chwilę miksujemy całość na dość gładką masę. 

Migdały delikatnie podprażamy na dobrze rozgrzanej, suchej patelni. Pamiętajcie by je mieszać, żeby się nie przypaliły.

Daktyle również należy zmiksować, bądź drobno posiekać.

Wszystkie składniki dodajemy do masy  i dokładnie mieszamy.

Całość przelać do formy wyłożonej papierem do pieczenia.

Piekarnik nagrzać do 150 stopni.

Ciasto pieczemy ok. 30 min.

Ja piekłam w tortownicy o śr. 18 cm.




Najlepiej smakuje na drugi dzień, gdy porządnie się schłodzi w lodówce- taki zimny kawałek polejcie gorącą czekoladą, niebo w gębie! 




Ps. Dla tych którzy obawiają się, ze fasola zdominuje cały smak deseru- otóż nie! Jeśli ktoś nie wie, co jest bazą ciasta, raczej się nie domyśli sam, że jest to fasola.  :)


Komentarze

Popularne posty